Wednesday 25 May 2016

Kriteria Penting Untuk Dipertimbangkan Ketika Membeli Sistem Rawatan Air

Dengan mempertimbangkan persekitaran kehidupan semasa kita, sistem rawatan air yang baik mesti dimiliki di setiap rumah..

Apakah Kriteria tersebut?? Lets cekidout!!


  • Prestasi Produk 

           Membaca dan menerima mesej yang disampaikan oleh penjual tidak mencukupi. Minta            laporan dakwaan yang didokumentasikan. Selain memberikan produk berinovasi dengan         reka bentuk pintar,  sesebuah syarikat juga harus memberikan khidmat selepas jualan               yang baik. Produk itu mesti juga disokong oleh penyelidikan dan pembangunan yang                  kukuh untuk menangani masalah apabila diperlukan.

  • Pensijilan dan Pengiktirafan

           NSF International adalah sebuah organisasi yang diiktiraf di peringkat antarabangsa                  dalam menguji dan mengesahkan pelbagai produk untuk rumah dan undustri bagi                       memastikan ia memenuhi standard tertentu. Sistem Rawatan air e-Spring adalah sistem           rawatan air dirumah gandingan induktif utama yang disahkan oleh NSF International yang           memenuhi tiga standard kualiti air utama iaitu :

           1. Standard 42 - Kesan Estetika
              Menguji keupayaan sistem dalam mengurangkan bahan cemar air minum yang                            menjejaskan rasa, bau dan kejernihan minuman
          2. Standard 53 - Kesan Kesihatan
             Menguji keupayaan sistem dalam mengurangkan sejumlah besar bahan cemar dalam                air minuman termasuk plumbum, asbestos, sebatian organik teruap (VOC) dan racun                  serangga. Standard 53 agak lebih sukar untuk dipenuhi berbanding Standard 42
         3. Standard 55 - Rawatan Air Mikrobiologi Ultraungu
            Standard 55 digunakan ke atas sistem yang menggunakan cahaya ultraungu untuk                      kawalan mikrob. Hanya sebilangan kecil sistem memenuhi Standard 55

***   Mohor Emas WQA adalah tanda kualiti produk. Untuk membantu pengguna memilih produk rawatan            air yang berkualiti, Persatuan Kualiti Air (WQA) telah membangunkan program Mohor Emas. WQA            menguji peralatan rawatan air dan menganugerahkan Mohor Emas hanya kepada sistem yang telah                memenuhi atau melampaui standard industri untuk prestasi pengurangan bahan cemar, integriti struktur            dan keselamatan bahan (layari www.nsf.org atau www.wqa.org)


  • Kaji Ciri dan Manfaat Produk
         Disini terdapat beberapa perkara tambahan yang anda mungkin pertimbangkan sebelum           membuat keputusan :

         > Apakah bajet anda?
         > Apakah objektif anda membeli sistem rawatan air?
         > Adakah alat gantinya mampu dimiliki?
         > Adakah alat gantinya mudah diperolehi?
             Jika benar, berapa lamakah ia akan terus dijual??

Berhati-hatilah anda dengan iklan-iklan yang membuat dakwaan yang berlebihan. Sesetengah testimoni sengaja diperbesar2kan, boleh dpertikaikan dan tidak bersumberkan penyelidikan saintifik. Harus diingati bahawa sebagai pengguna, anda mempunyai hak untuk memmahami dan mengesahkan dakwaan2 itu supaya dapat membuat keputusan yang bermaklumat..



Sempena bulan baru di Tahun Baru 2016, Amway memilih e-Spring sebagai produk yang dipromosi.. Bukan promosi saje2 tetapi anda layak memiliki Pemerah Jus Perlahan BioChef Synergy pada harga SERENDAH RM 199.90.. (hrg sebenar sekitar RM799.00 dan boleh didapati di Harvey Norman.. )


Best kan??????? Beli e-Spring dapat beli plak Pemerah Jus..

Nak lg spesial promo??

Wassap sy ye.. (0126790543) atau tinggalkan komen supaya sy boleh menghubungi anda..

Emyrul

No comments:

Post a Comment