Thursday 13 July 2017

Istimewanya Nutrilite Glucosamine


Kenapa saya katakan Nutrilite Glucosamine ni istimewa berbanding jenama lain??

Kerana dalam Nutrilite Glucosamine mengandungi Boswellia... Apa tu boswellia?
Boswellia adalah sejenis tumbuhan yang terdapat di negara Afrika dan Arab. Ia adalah tumbuhan yang pokok nya besar dan rendang.



Secara tradisional digunakan untuk merawat cirit birit, bisul, demam, bronkitis, batuk dan luka difaraj.
Penyelidikan semasa membuktikan bahawa Boswellia mempunyai sifat-sifat farmakologi seperti anti-artritis, anti radang, analgesik dan lain-lain ini boleh memberikan bantuan dalam osteoarthritis.

Pada masa kini juga, para saintis cuba mempelajari peranan ekstrak Boswellia dalam merawat pesakit arthritis. Kajian yang dijalankan ke atas pesakit dgn osteoarthritis dan rheumatoid arthritis menunjukkan hasil memberansangkan. Sebagai contoh, semasa kajian yang dilakukan pada tahun 2003 oleh pasukan penyelidik, keberkesanan, toleransi dan keselamatan rawatan ekstrak Boswellia diuji pada pesakit dgn osteoarthritis.

Hasil dapatan kajian mendapati pesakit yang menerima Boswellia ekstrak sebagai rawatan, dilaporkan mengalami pengurangan sakit lutut, dan pembengkakan lutut. Selain itu, jarak berjalan meningkat dengan ketara bagi pesakit ini berbanding dengan kumpulan satu lagi yang tidak diberi ekstrak Boswellia. Oleh itu kajian tersebut menunjukkan keberkesanan Boswellia dalam merawat gejala arthritis..

Sekiranya anda mencari2 suplemen terbaik untuk memelihara sendi anda, saya syorkan anda mencuba Nutrilite Glucosamine bersama2 dengan Nutrilite Salmon Omega Complex untuk kesan yang lebih baik.

No comments:

Post a Comment